Isnin, 22 Mac 2010

macam2...

sekolah...erm...apa pendapat kamu tentang sekolah??aktiviti kamu di sekolah??seronok??
tidak kisahlah apa yang bermain di minda kamu...bagi saya...sekolah ialah tempat yang boleh kita lihat dan berfikir macam2...kadang2 benda yg kita fikir bukanlah terlalu rumit tapi kita sendiri yg merumitkannya...
bila saya duduk tanpa berbuat apa2...benda-benda macam ini yang sering bermain di minda saya....
saya suka memandang org....dan akan cepat menilai org dari segi riak muka yg ditunjukkan , cara percakapan ,dan dari pergerakan seseorg ketika bercakap,kerana saya mempunyai sifat yg membolehkan saya mengetahui apa yg bermain di minda org...tetapi saya bukanlah seorg yg misteri...hehe
berbalik kpd topik utama...sekolah ialah tempat saya mencari erti sebuah perjuangan,persahabatan,kegembiraan dan pencarian....
perjuangan??pada tahun ini, saya masih tercari-cari apa itu makna perjuangan...kerana sepanjang perjalanan sesi pembelajaran..saya rasa saya jarang untuk berjuang mendapatkan ilmu..saya lebih cenderung melakukan aktiviti yg saya minati dan tidak mengambil berat tentang sesuatu yg lebih penting berbanding keseronokan...
persahabatan??syukur alhamdulillah...saya tidak mengalami sebarang konflik dlm persahabatan tetapi saya mengalami masalah pergaulan...bukan tidak berborak langsung(kalau kamu nak tau saya adalah seorg yg banyak mulut) tetapi saya sukar utk menceritakan sesuatu dgn lebih lancar...krn apabila saya bercerita,saya diibaratkan menceritakan sesuatu yg saya sendiri saja faham...org lain x faham!!!huhu
kegembiraan??ya!!saya sudah dapat!!!kegembiraan yg saya dapat bukanlah sesuatu yg seronok utk diceritakan...segala apa yg menggembirakan adalah sesuatu kenangan yg terjadi di sekolah...lebih banyak kenangan yg memalukan...tapi bile dikenang...mmg seronok...pelik an??
pencarian??pencarian 'balak'?tidak sama sekali...cinta nnt dulu...
pencarian sesuatu yg baru...ia berkait rapat dgn kegembiraan...
dah larr....saya malas nk menaip...
kamu juga malas utk membaca kan??
haaha..kite sama2 PEMALAS...huhu
megi saye suda kimbang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan